was successfully added to your cart.
Squeezy Athletic

Squeezy Athletic – 5 dagers diett

By 16. januar 2012 No Comments

Squeezy Athletic 5-dagers diett5 dagers måltidserstatning for aktive mennesker og idrettsutøvere som ønsker å redusere kroppens fettmengde samtidig som muskulatur opprettholdes eller økes.

Erstatt 3 måltider i 5 dager.

Squeezy Athletic – 5 dagers diett tilfører kroppen balansert næring og gir tilnærmet stabilt blodsukker.

Virkning

  • Lav GI (GI<16,5) – gir et stabilt blodsukker gjennom dagen
  • Stabilt blodsukker setter kroppen på maksimal fettforbrenning
  • Kroppen får tilført nok næring
  • Kroppen forbrenner dermed fett uten å tære på musklatur
  • Redusert kroppsfett – muskelmasse beholdes eller økes
  • Skaper metthetsfølelse pga høye nivåer av fiber og et stabilt blodsukker
  • Rik på naturlig fiber, proteiner, vitaminer, mineraler og sporstoffer

Forventet resultat

  • Lavere fettprosent – Redusert vekt
  • Bedret kroppsammensetning – fjerner fett – bevarer eller øker muskelmasse

Andre mulige positive effekter

  • Kan gi økt energi. Du føler deg mer opplagt – gjerne etter dag 3.
  • Høyt innhold av fiber kan bedre fordøyelsen
  • Redusert søthunger
  • Skarp og klar i hodet – fokusert
  • En følelse av «total balanse»

Mulig ubehag

  • Enkelte føler sult/tom i magen – gjerne første dag. Ta mer pulver – eventuelt en Athletic bar.
  • Lyst på noe/følelse av lavt blodsukker -gjerne første dag. Ta mer pulver eventuelt en bar.
  • Sukkerabstinenser (hodepine – forhøyet blodtrykk) – går over av seg selv i løpet av dag 2.

Bruk

  • Erstatt 2 av dagens måltider i 5 dager. Et forslag er lunsj og det siste måltidet før du legger deg. Til de andre måltidene inntar du ordinær mat.
  • 55 g (5 toppede spiseskjeer) blandes med 3 dl vann eller skummet melt. Bruk shaker for å best mulig utblanding.
  • Bruk nok pulver ! Du kan aldri bruke for mye. Bruker du for lite, reduserers effekten. Viktig at du får nok næring og at blodsukker ikke blir for lavt.
  • Vær svært nøye på hva du spiser utover de 2 Athletic-måltidene. Styr helt unna raske karbohydrater. Se link under for mattips.
  • Det er store indviuelle forskjeller i hvor mye næring hver enkelt trenger. Aktivitet, muskelmasse og vekt er viktige faktorer å hensynta. En stor muskelløs kropp, trenger mer energi enn en liten utrent. Doseringene er tilpasset en normalt sammensatt kropp på 75- 85 kg.
  • Ikke bruk mer væske til utblanding enn angitt. Pulveret skal svelle og gi en metthetsfølelse i magen. Denne effekten reduseres ved å øke mengden væske.
  • Vær flink til å innta nok væske (vann) i tillegg til shakene . Ref. forrige punkt
  • Og vi gjentar: Styr unna alle raske karbohydrater.

Mattips
Andre praktiske råd og tips

Innhold: 550 g = 10 måltider
Tilgjengelige smaker: Blodappelsin

Næringsinnhold:

Næringsinnhold Squeezy Athletic 3-dagers diett

Ingrediensliste:
Vitalose20®* (50 %), isomaltulose** (20 %), skummet melkepulver (11 %), emulgator (soya lecitin), myseprotein, stabilisator (xantangummi, guaran mel), slippmiddel (kalsiumfosfat), kaliumklorid, kalsiumkarbonat, natriumsitrat, aroma, magnesiumsitrat, søtningsmiddel (sukralose), askorbinsyre, sinklaktat, jernfumarat, dl-alfa-tokoferol acetate, niacin, vitamin A-acetat, kalsium D-pantotenate, kobberglukonat, kolekalsiferol, pyridoksin hydroklorid, riboflavin, tiamin mononitrat, pteroyl glutaminsyre, natrium selenitt, kalium iodide, D-biotin, cyanokobalamin

*Fermentert (gjæret) fullkorn hvete hvor stivelse er nesten helt fjernet gjennom fermenteringsprosessen.
Under annengangs fermentering brukes spesielle probiotiske kulturer før tørking.